لوگو طلایی سایت الو صدا aloseda
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

سیستم صوتی مناسب برای کلینیک

دسته بندی :مقالات ۱۰ آذر ۱۴۰۱ qmars 97
سیستم صوتی مناسب برای کلینیک

سیستم صوتی مناسب برای کلینیک سیستمی می باشد که از آن در وهله اول برای اطلاع رسانی و آگاه سازی افراد استفاده می شود. اغلب سیستم هایی که برای کلینیک ها استفاده می شوند، شامل دو بخش پیجینگ و کنفرانس هستند؛ کاربرد اصلی این سیستم های صوتی در بیمارستان ها پیج کردن بیماران و یا کارمندان بیمارستان می باشد. به عبارتی سیستم پیجینگ در بیمارستان به کنترل بهتر امور کمک می کند و کمک کننده بسیار مهمی برای کادر درمانی جهت هماهنگی اعضای مختلف یک بخش و رفع مشکلات است. در ادامه این مقاله از سایت الو صدا قصد داریم پیرامون بهترین سیستم صوتی مناسب برای کلینیک ها بپردازیم.

سیستم صوتی مناسب برای کلینیک

امروزه از سیستم های صوتی برای یک مرکز پزشکی و درمانی برای کاربردهای مختلفی از جمله پیجینگ کارکنان و بیماران، ارائه موسیقی زمینه در اتاق انتظار، پیگیری بیماران برای رفتن به اتاق پزشکان و … استفاده می گردد.

نکته ای که وجود دارد، این است که سیستم صوتی مورد استفاده برای بیمارستان باید به صورت حرفه ای و تخصصی طراحی گردد؛ چراکه بیمارستان محل آرامش و آسایش بیماران است و هر گونه صدای ناهنجار می تواند منجر به برهم خوردن این آرامش شود.

آشنایی با سیستم صوتی و پیجینگ مناسب برای بیمارستان

آشنایی با سیستم صوتی و پیجینگ مناسب برای بیمارستان

صوت آشنا ترین راه جهت اطلاع رسانی و انتقال پیام مورد نظر به دیگر افراد می باشد؛ با توجه به پیشرفت و گسترش مراکز و ادارات از جمله بیمارستان ها و درمانگاه ها، لازم است از سیستمی برای اطلاع رسانی به بیماران، پرستاران و یک کادر پرشکی استفاده گردد.

سیستم صوتی مناسب برای کلینیک، در واقع سیستم پیجینگ است که از قابلیت انتقال انواع اطلاعات صوتی، اتصال به دیگر سیستم های پخش کننده همچون رادیو، پخش اذان، اعلام شرایط اضطراری همانند آتش سوزی و … برخوردار باشد. در ادامه پیرامون مهم ترین اجزای سیستم صوتی مناسب برای کلینیک ها اشاره کرده و پیرامون هر کدام توضیحات مختصری را آورده ایم.

میکروفون ها

میکروفون ها از ابزار تبدیل صدا به جریان الکتریکی هستند؛ در سیستم صوتی و پیجینگ بیمارستان ها از انواع میکروفون های بی سیم و سیم دار استفاده می شود. در میکروفون های بیسم، دو اجزا شامل میکروفون و آمپلی فایر به صورت بی سیم با هم در ارتباط هستند اما در میکروفون های سیم دار، آمپلی فایر به واسطه یک کابل به میکروفون متصل می باشد.

به طور کلی در سیستم پیجینگ از چهار نوع میکروفون یقه ای، هدمیکی، دستی و رومیزی استفاده می شود. از میان میکروفون های نامبرده، میکروفون های رومیزی در سیستم صوتی مناسب برای کلینیک ها رایج تر هستند و دلیل این موضوع نیز این است که می توان آن ها را روی میز قرار داد و قسمت بالایی آن ها را در جهات مورد نظر تغییر جهت داد.

میکروفون های رومیزی علاوه بر اینکه دارای دکمه روشن و خاموش هستند، دارای دکمه پیش زنگ نیز می باشند؛ به عبارتی قبل از اینکه کارکنان در داخل میکروفون چیزی بگویند، افراد دیگر صدای دینگ دانگ را می شوند.

میکروفون ها مناسب برای کلینیک ها

بلندگو ها

یکی از مهم ترین قسمت های سیستم صوتی و پیجینگ بیمارستان ها، بلندگوها هستند. هر بلندگو دارای عملکرد خاصی است و در هر فضایی متناسب با عملکردی که دارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

بلندگوهای ستونی

از بلندگوهای ستونی در سالن کلینیک و یا محوطه بیرون آن استفاده می شود. بلندگوهای ستونی مورد استفاده در فضای باز دارای بدنه ای مستحکم تر و مقاوم تر هستند. بلندگوهای ستونی به صورت افقی و یا عمودی بر روی دیوار و یا ستون نصب می شوند و قابلیت نصب به صورت عمودی بر روی دیوار را نیز دارند.

بلندگوهای سقفی از تجهیزات سیستم صوتی مناسب برای کلینیک

از بلندگوهای سقفی نیز در کلینیک ها استفاده می شود؛ بلندگوهای سقفی در دو مدل توکار و روکار تولید می شوند که نمونه توکار از جلوه بصری بیشتری برخودار است و حداقل ترین فضا را اشغال می کند.

در فضاهایی که امکان سوراخ کردن سقف وجود داشته باشد، از بلندگوهای سقفی توکار و در غیراینصورت از بلندگوهای سقفی روکار استفاده می گردد. تعداد بلندگو سقفی مورد نیاز برای یک کلینیک بر اساس مساحت سالن، ارتفاع سقف، محل قرار گیری بلندگوها و … توسط متخصصین الو صدا تعیین می شود.

بلندگوهای شیپوری

بلندگوهای شیپوری و یا هورن در دو نوع موزیکال و ساده تولید می شوند؛ از بلندگو شیپوری موزیکال برای پخش موسیقی و از بلندگو شیپوری ساده برای اطلاع رسانی استفاده می شود. معمولا از بلندگوهای شیپوری به دلیل طراحی ظاهری و قابلیت پرتاپ صدای بالاتر، در محیط های باز جهت اطلاع رسانی استفاده می شود.

بلندگوهای دکوراتیو

بلندگوهای دکوراتیو در انواع سقفی، ستونی و … تولید می شوند. این نوع بلندگوها دارای دو نوع تو وی و فول رنج هستند که تفاوت آن ها در تعداد بلندگوهای داخلی شان می باشد. از بلندگوهای دکوراتیو در سیستم صوتی مناسب برای کلینیک معمولا در اتاق های کنفرانس استفاده می شود.

آمپلی فایر از تجهیزات سیستم صوتی مناسب برای کلینیک

آمپلی فایر از دستگاه های الکترونیکی می باشد که جریان، قدرت، سیگنال و ولتاژ را افزایش می دهد. این تجهیزات در جهت افزایش صدا و جلوگیری از قطع و وصل شدن صدای پخش شده از بلندگوها در کلینیک، درمانگاه ها و بیمارستان ها کارایی دارند.

آمپلی فایر از مهم ترین بخش های یک سیستم پیجینگ است که خروجی میکروفون ها به آن وصل است؛ آمپلی فایر پس از تقویت صدای دریافتی، صدا را از طریق میکروفون یا فلش مموری به بلندگو منتقل می کند که نتیجه آن پخش صدایی با کیفیت بالا و بدون نویز است.

آمپلی فایر از تجهیزات سیستم صوتی مناسب برای کلینیک

سیستم کنفرانس بیمارستان

در کلینیک ها، علاوه بر سیستم پیجینگ، سیستم کنفرانس نیز برای انجام امور مختلف شامل برگزاری جلسات مختلف، تحلیل و مشاوره پزشکی و همینطور برگزاری جلسات آموزشی کارایی دارد.

این سیستم باید از کیفیت خوب و ایده آلی برخودار باشد تا کارایی لازم را داشته باشد. از تجهیزات و لوازم جانبی سیستم کنفرانس بیمارستان می توان به کنسول های میکروفن، منبع تغذیه، بلندگو، ویدئو پروژکتور، ماژول تخته هوشمند و مانیتور اشاره کرد.

برای تهیه یک سیستم کنفرانس برای کلینیک با هزینه کمتر باید نوع آنالوگ را انتخاب کنید؛ اما قطعا نوع دیجیتال دارای کاربرد و قابلیت های بیشتری است.

نصب سیستم صوتی مناسب برای کلینیک در الو صدا

در نصب و طراحی سیستم های صوتی مناسب برای کلینیک ها و مراکز درمانی، باید به زون بندی توجه گردد. در واقع باید برای هر بخش از مراکز درمانی، سیستمی با ویژگی های قابل تغییر و متفاوت در نظر گرفته شود.

به طوری که در راهروها و سالن انتظار به موسیقی و یا اطلاع رسانی با صدای رسا نیاز می باشد. در همان زمان در اتاق و بخش هایی که بیماران نیازمند آرامش هستند، به صدا با ولوم کمتری نیاز می باشد و یا در این قسمت ها بلندگوها باید کاملا خاموش شوند.

در طراحی سیستم صوتی مراکز درمانی و کلینیک ها باید به عوامل مختلفی توجه گردد؛ به طوری که مساحت نوع ساختمان، متریال استفاده شده، ارتفاع، تعداد طبقات و … بر این سیستم تاثیر گذار می باشد. الوصدا می تواند راهنمای شما عزیزان برای نصب بهترین سیستم صوتی برای کلینیک ها و بیمارستان ها باشد.

سئو سایت

qmars

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: