لوگو طلایی سایت الو صدا aloseda
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

سیستم صوتی مناسب برای استخر

دسته بندی :مقالات ۱ آذر ۱۴۰۱ qmars 269
سیستم صوتی مناسب برای استخر

اغلب مراجعه کنندگان استخرها، تمایل دارند که در کنار تفریح و کسب آرامش در استخر، از موسیقی نیز لذت ببرند. همینطور در استخرها نیز همانند دیگر مکان های عمومی نیاز به پخش اطلاعیه های مهم می باشد و یا در برخی مواقع ممکن است فردی در معرض خطر باشد، در چنین شرایطی باید سیستم پیجینگ استخر بسیار سریع عمل کرده و صدا را با کیفیت بالایی پخش کند تا صدا در هر جای سالن به گوش برسد. هر چه فضای استخر بزرگ تر باشد، طراحی و نصب سیستم های صوتی استخر نیز به شکل تخصصی تری باید انجام شود. در ادامه این مقاله از الوصدا همراه ما باشید تا با اجزای سیستم صوتی مناسب برای استخر آشنا شویم.

سیستم صوتی مناسب برای استخر

شاید در گذشته به تجهیزات صوتی در استخر و پارک های آبی توجهی نمی شد اما امروزه به دلیل افزایش رقابت میان استخرها، اهمیت سیستم صوتی در این مکان ها نیز دوچندان شده است و به عبارتی امروزه سیستم صوتی در استخرها جدی تر گرفته می شود.

در صورتی که برای استخر سیستم صوتی مناسبی در نظر گرفته نشود، صدا به خوبی به بقیه نمی رسد و پیجینگ محوطه مختل می گردد، چراکه در برخی مواقع از جمله زمان های اضطراری و اورژانسی نیاز است که استخر و یا پارک های آبی دارای تجهیزات صوتی مناسبی باشند تا بتوان از طریق آن ها اطلاع رسانی لازم را انجام داد.

اجزای تجهیزات سیستم صوتی مناسب برای استخر

اجزای تجهیزات سیستم صوتی مناسب برای استخر

پیجینگ و پخش موسیقی از دلایل اصلی نصب سیستم های صوتی حرفه ای برای استخر ها می باشد. برای هر کدام از این بخش ها به تجهیزاتی شامل اسپیکرهای ضد آب و واتر پروف، آمپلی فایر و میکروفون رومیزی نیاز است.

بلندگوهای ضد آب برای سیستم صوتی استخر

از اصلی ترین تفاوتی که سیستم های صوتی مورد استفاده در استخر با مکان های دیگر دارند، ضد آب و یا واتر پروف بودن آن ها می باشد. بنابراین اولین تجهیزی که باید برای سیستم صوتی استخرها استفاده شود، باندهای ضد آب هستند.

میزان دما و همینطور رطوبت هوا در استخرها بالا است و در صورتی که باندهای مورد استفاده در استخرها ضد آب نباشند، زودتر نیازمند تعویض خواهند بود و سریع خراب می شوند. به همین دلیل با تهیه باکیفیت ترین تجهیزات برای سیستم صوتی استخر، تا چندین سال می توان بدون نیاز به بازسازی از آن ها استفاده کرد. متناسب با نوع سقف و دکور استخر، می توان از سه مدل بلندگوی ستونی ضد آب، بلندگوی سقفی ضد آب و همینطور بلندگوی دکوراتیو ضد آب استفاده کرد.

باند سقفی ضد آب از تجهیزات سیستم صوتی مناسب برای استخر

بلندگوهای سقفی ضد آب، دارای بدنه ای محافظ در برابر رطوبت، آب و دمای بالا می باشند و همینطور دارای توری در مقابل اسپیکری از جنس آلومینیوم هستند. این اسپیکرها از رنگ مخصوصی ساخته شده اند، به همین دلیل در برابر خوردگی و زنگ زدگی دوام بسیار بالایی دارند. باندهای سقفی ضد آب به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت، جایگزین مناسبی برای باندهای سقفی معمولی جهت استفاده در استخر هستند.

این بلندگوها برای پخش موسیقی و همینطور سیستم پیجینگ استخر به دو صورت روکار و یا توکار وابسته به نوع سقف مورد استفاده قرار می گیرند.

بلندگوهای ضد آب برای سیستم صوتی استخر

باند دیواری یا ستونی

اغلب باندهای دیواری ساخته شده به صورت استوانه ای هستند که در سیستم صوتی استخرهای سرپوشیده استفاده می شوند. این نوع بلندگوها دارای دو مدل ضد آب و ساده هستند که به صورت افقی و یا عمودی بر روی دیوار نصب می گردند.

باند دکوراتیو از تجهیزات سیستم صوتی مناسب برای استخر

برخی باندها با کیفیت صدای پخش بالاتر طراحی و تولید شده اند که امکان تغییر زاویه آن ها در جهات مختلف وجود دارد و تحت عنوان باندهای دکوراتیو به بازار عرضه می شوند. این باندها دارای ظاهری شیک تر و قیمتی بالاتر هستند که می توان از آن ها در بخش های داخلی همچون اتاق مدیریت استخر استفاده کرد.

آمپلی فایر برای سیستم صوتی استخر

هر سیستم صوتی نیازمند یک آمپلی فایر است تا بلندگوها را تقویت کند؛ در هنگام نصب سیستم صوتی مناسب برای استخر باید آمپلی فایر بیرون از محیط مرطوب قرار بگیرد و به واسطه سیم کشی، بلندگوهای داخل را تغذیه کند.

محیط استخر بسیار بزرگ است و بدیهی است که در چنین فضایی به سیم کشی های طولانی نیاز می باشد. در نصب بهترین سیستم صوتی مناسب برای استخر باید به موضوع زون بندی توجه شود؛ به عبارتی یک تقویت کننده باید قادر باشد در بخش های مختلف بلندگو را تغذیه کند. در واقع آمپلی فایر باید بخش های مختلفی شامل حوض های اصلی، سونا، جکوزی، رختکن، بوفه و … را در بربگیرد.

زون بندی مناسب این قابلیت را ایجاد می کند که به عنوان مثال اگر در بخش های حوض اصلی آهنگ پرانرژی در حال پخش است، در اتاق سونا آهنگ ملایمی به گوش برسد.

میکروفون رومیزی مناسب برای سیستم صوتی استخر

یکی از اصلی ترین بخش های سیستم صوتی مناسب برای استخر، سیستم پیجینگ می باشد؛ چراکه باید به طور مداوم تغییر سانس ها اعلام گردد و یا موارد اضطراری از طریق پیجینگ اطلاع رسانی شود.

میکروفون های رومیزی دارای چندین بخش هستند و بخش دهانی آن به راحتی در تمامی جهات تغییر جهت می دهد و افراد می توانند میکروفون را به سمت مورد نظر خود بچرخانند. ضمن اینکه این نوع از میکروفون ها دارای دکمه پیش زنگ نیز هستند که بر روی آن ها تعبیه شده است که به نشانه توجه پخش می گردد.

آمپلی فایر برای سیستم صوتی استخر

بهبود صدا در سیستم صوتی استخر

در بسیاری از استخرهای سرپوشیده صدا به صورت ضعیفی به گوش می رسد و از کیفیت پایینی برخوردار است. در استخرها شلوغی زیادی وجود دارد و صدای افراد در کنار صدای آب، پخش صدا را با مشکل مواجه می کند.

با بهره گرفتن از برخی روش ها، باید اقدام به طراحی بهترین سیستم صوتی برای استخر کرد تا این مشکلات به حداقل برسد. یکی از روش ها استفاده از محافظ های جذب کننده صوت و پنل های صوتی می باشد. جذب کننده های صدا در سقف استخر وصل می شوند و پنل های صوتی نیز در دیوارها قرار می گیرند و از طریق جذب صوت، سبب می شوند که صدا با کیفیت بالاتری در محیط پخش گردد.

خرید تجهیزات سیستم صوتی استخر

اگر قصد راه اندازی و نصب سیستم صوتی برای استخر را دارید، توصیه می کنیم که اجرای سیستم صوتی مناسب برای استخر و پارک آبی را به گروهی از متخصصین بسپارید؛ چراکه پخش صدای باکیفیت در استخرها و پارک های آبی از اهمیت بالایی برخودار است.

شما عزیزان می توانید برای دریافت جزئیات بیشتر از تجهیزات مورد استفاده در سیستم های صوتی مناسب برای استخرها و همینطور استعلام قیمت، با تیم فروش الو صدا تماس حاصل بفرمایید تا بتوانید بهترین سیستم صوتی را برای استخر خود پیاده سازی کنید.

qmars

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: