لوگو طلایی سایت الو صدا aloseda
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

سیستم صوتی مناسب برای رستوران

دسته بندی :مقالات ۴ آذر ۱۴۰۱ qmars 94
سیستم صوتی مناسب برای رستوران

طی سال های نه چندان دور، رستوران های کمی در سطح شهر وجود داشتند و رقابت اصلی آن ها برای جذب مشتری، در فاکتور کیفیت غذا خلاصه می شد. اما امروزه فاکتورهای رقابت رستوران ها برای جذب مشتری افزایش پیدا کرده است، به طوری اغلب رستوران ها دارای سیستم صوتی مناسب برای اجرای زنده موسیقی و یا پخش آهنگ نیز می باشند؛ چراکه داشتن سیستم صوتی مناسب، می تواند از بهترین راه های کسب رضایت مشتریان باشد. برای انتخاب یک سیستم صوتی مناسب برای رستوران افراد باید اطلاعات کافی از تجهزات صوتی، ساختمان و همینطور تم رستوران داشته باشند.

الو صدا دارای چندین دهه تجربه در نصب و اجرای سیستم صوتی برای رستوران، کافی شاپ و … است؛ برای دریافت مشاوره رایگان از طریق راه های ارتباطی درج شده در انتهای این مقاله اقدام کنید.

بلندگوی رستوران

سیستم صوتی مناسب برای رستوران

تجهیزات صوتی برای کافی شاپ ها و رستوران ها شامل آمپلی فایر مناسب، انواع باند و میکروفون، سیستم پیجینگ و … هستند. در ادامه پیرامون هریک از این تجهیزات اطلاعاتی را آورده ایم.

بلندگوی رستوران

سخت ترین قسمت طراحی سیستم های صوتی برای رستوران، انتخاب بلندگوی مناسب می باشد. در اغلب رستوران ها از انواع بلندگوهای سقفی، اسپیکر دیواری، بلندگوی ستونی و در برخی شرایط خاص نیز از انواع باندهای اکتیو یا پسیو استفاده می شود.

  • بلندگو سقفی رستوران : در فضاهای بسته از بلندگوهای سقفی استفاده می گردد، این بلندگوها دارای صدای شفاف و یکنواختی هستند. بلندگوهای سقفی دارای دو مدل توکار و روکار می باشند که نمونه های توکار قابلیت جاسازی داخل سقف را دارند. از دیگر دلایل محبوبیت این اسپیکرهای دیواری برای رستوان، قیمت مناسب و همینطور برخورداری از قابلیت زون بندی می باشد.
  • بلندگوی ستونی رستوران : از بلندگوهای ستونی معمولی در فضاهای بسته و از مدل گران تر و ضد آب آن نیز در فضاهای باز استفاده می شود. بلندگوهای ستونی ضد آب، دارای بدنه آلومینیومی و توان خروجی بیشتری نسبت به مدل معمولی می باشند. همینطور از بلندگو ستونی به عنوان بلندگوی پیجینگ نیز در رستوران استفاده می گردد.
  • بلندگوی دیواری رستوران : در رستوران های بزرگ، از بلندگوهای دیواری استفاده می گردد؛ اسپیکرهای دیواری وابسته به برند تولید کننده، کیفیت صدا و امکانات با یکدیگر متفاوت می باشند. بلندگوهای دیواری همانند بلندگوهای ستونی در دو مدل ضد آب و معمولی تولید می گردند.
  • باند اکتیو و پسیو رستوران : در برخی رستوران ها جهت اجرای موسیقی زنده و یا برپایی برخی جشن ها از باندهای پسیو استفاده می شود.

سیستم صوتی مناسب برای رستوران

سیستم پیجینگ

زمانی که در رستوران ها تعداد مشتریان افزایش پیدا می کند، برقراری ارتباط و رسیدگی به مشتریان امری سخت می شود. با استفاده از سیستم پیجینگ برای رستوران می توان به راحتی شرایط را مدیریت کرد؛ به عنوان مثال با استفاده از سیستم پیجینگ می توان غذایی که آماده تحویل به مشتری است را اطلاع رسانی کرد.

آمپلی فایر رستوران

وظیفه آمپلی فایر تقویت صدای ورودی و پخش آن بدون نویز و قطعی می باشد. از آپشن هایی آمپلی فایر مناسب امکان اتصال AUX ، USB و … است. استفاده از آمپلی فایر جهت استفاده از سیستم صوتی مناسب برای رستوران ضرورت دارد.

در واقع اگر بخواهید صدایی با وضوح و کیفیت بالا را تجربه کنید، حتما باید از یک تقویت کننده استفاده کنید. آمپلی فایرها صدای ورودی را تقویت می کنند و آن را بدون هیچ گونه نویزی پخش می کند.

از مهم ترین ویژگی های مهم آمپلی فایرها زون بندی می باشد؛ به طوری که به کمک آن بتوان در نقاط مختلف رستوران صدا را کنترل کرد. برخی از آمپلی فایرها دارای چند ورودی هستند که امکان تقویت چند بلندگو را فراهم می کنند. در نظر داشته باشید که حتی اگر بهترین بلندگوها را نیز داشته باشید ولی از آمپلی فایر مناسب استفاده نکنید، ممکن است کیفیت صدای خوبی را تجربه نکنید.

میکروفون رستوران

انتخاب بهترین مدل میکروفون جهت استفاده در رستوران ساده می باشد؛ شما می توانید از میکروفون های رومیزی برای سیستم پیجینگ رستوران و میکروفون های بیسیم برای اجراهای زنده در رستوران استفاده کنید.

کاربردهای سیستم صوتی مناسب برای رستوران

سیستم صوتی مناسب برای رستوران دارای کاربردهای بسیاری است که در ادامه به آن ها پرداخته ایم :

  • پخش موسیقی : اصلی ترین دلیل برای وجود سیستم های صوتی در رستوران، پخش موسیقی می باشد. پخش موسیقی و موزیک متناسب با تم و فضای رستوران، منجر به القای احساس راحتی در مشتریان می شود.
  • اعلان سفارش مشتریان و پیج کردن : یکی از دلایل مهم استفاده از سیستم پیجینگ در رستوران، اعلان حاضر شدن سفارش غذای مشتریان می باشد.
  • اجراهای زنده : اجرای زنده به دو صورت انجام می شود؛ مدل اول استفاده از گروه های موسیقی می باشد؛ برخی از گروه های موسیقی به منظور کسب اعتبار و شهرت، اقدام به اجرای زنده در برخی رستوران ها می کنند. در مدل دوم اجرای موسیقی در رستوران، اینگونه است که موسیقی زنده را به مشتریان واگذار می کند و این مشتریان می باشند که همراه موسیقی می خوانند. البته رستوران های نوع دوم در کشور ایران کم هستند.

کاربردهای سیستم صوتی مناسب برای رستوران

تاثیر موسیقی بر رستوران

شاید برای کسانی که به دنبال سیستم صوتی مناسب برای رستوران هستند، این سوال ایجاد شود که پخش موسیقی در رستوران دارای چه تاثیری می باشد:

  • پخش موسیقی منجر به افزایش صبر مشتریان گرسنه برای آماده شدن غذا می گردد.
  • اجرای موسیقی های ملایم حتی بر روی طعم غذا نیز تاثیر می گذارد و سبب می شود که سلول های چشایی به صورت بهتری طعم و عطر غذا را دریافت کنند.
  • پخش موسیقی سبب می شود که مشتریان آرام تر غذا بخورند و مشکلات گوارشی پیدا نکنند.
  • موسیقی در افزایش اشتها و رضایت مشتریان حائز اهمیت است.

نصب سیستم صوتی مناسب برای رستوران

در نصب سیستم صوتی مناسب برای رستوران لازم است به برخی نکات توجه شود که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم :

  • زون بندی : با توجه به کارکردهای هر بخش از یک رستوران، لازم است که زون بندی به شیوه ای انجام شود که امکان تنظیم صدای هر بخش با توجه به نیازهای آن قسمت فراهم باشد.
  • صدا : صدا باید به صورت یکسان و یکنواخت، بدون نویز و قطعی، شفاف و کاملا واضح پخش شود. عدم رضایت هر یک از این موارد منجر به نارضایتی مشتریان و از بین رفتن بودجه و ضرر و زیاد می شود.
  • طراحی مناسب : استفاده از اسپیکرها در محل مناسب، منجر به کاهش هزینه و همینطور افزایش بهره وری و بازدهی می شود.

نکته ای که در طراحی و ساخت سیستم صوتی مناسب برای رستوران باید رعایت گردد، این است که تنها نباید به کیفیت صدا توجه شود. ضمن اینکه معیار انتخاب یک باند نیز نباید زیبایی آن باشد. برای اینکه بتوانید بهترین سیستم صوتی مناسب برای رستوران را تهیه کنید، توصیه می کنیم که از متخصصین و مشاوران الو صدا راهنمایی دریافت کنید در نهایت یک سیستم باکیفیت با قیمتی به صرفه که بیشترین سازگاری را با محیط رستوران شما دارد را تهیه کنید.

qmars

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: