لوگو طلایی سایت الو صدا aloseda
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

سیستم صوتی مناسب برای فضای باز

دسته بندی :مقالات ۲۲ آذر ۱۴۰۱ qmars 235
سیستم صوتی مناسب برای فضای باز

به دلیل اینکه در فضاهای بیرونی، دیوار و سقفی برای انعکاس صدا وجود ندارد، برای نصب سیستم های صوتی و به منظور رسیدن به کیفیت صدای بالاتر، به برنامه ریزی دقیق تری نسبت به فضاهای داخلی نیاز است. قبل از اینکه اقدام به اجرای سیستم صوتی مناسب برای فضای باز نمایید، باید به این نکته توجه داشته باشید که تجهیزاتی که در اجرای سیستم های صوتی در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند، باید قابلیت ماندگاری در فضای باز را داشته باشند و دارای استانداردهای ضد ضربه و ضد آب باشند. به این معنی که تمامی اسپیکرها و دیگر تجهیزات بیرونی باید در برابر تمامی شرایط آب و هوایی مقاوم باشند و عوامل خارجی شامل آب، باد، باران، گرد و خاک و … آسیبی به آن ها وارد نکند.

سیستم صوتی مناسب برای فضای باز

نصب و راه اندازی تجهیزات صوتی به طور کلی در دو محل شامل فضاهای سربسته و فضاهای روباز صورت می گیرد که برای نصب و اجرای هر یک راهکارهای متفاوتی وجود دارد. در فضاهای مسقف مانند بیمارستان ها، رستوران ها، تالارها، کافی شاپ ها، فروشگاه ها، سالن های کسنرت، خانه ها، باشگاه ها و … نصب و اجرای سیستم های صوتی به مراتب آسان تر است.

اما در اجرای سیستم صوتی برای فضای باز باید به پرتاب صدای تجهیزات توجه شود. از جمله فضاهای بازی که در آن ها از سیستم های صوتی استفاده می شود، می توان به پارک ها و فضاهای سبز، ترمینال ها، باغ ها و باغچه ها، باغ تالارها و ورزشگاه ها اشاره کرد. البته در برخی موارد در برخی مکان ها همچون مدارس و مساجد، نمایشگاه ها و ویلاها و … هم به سیستم صوتی فضای باز و هم سیستم صوتی فضای مسقف نیاز می باشد.

بلندگو از تجهیزات مورد نیاز در سیستم صوتی مناسب برای فضای باز

بلندگو از تجهیزات مورد نیاز در سیستم صوتی مناسب برای فضای باز

اجرای سیستم صوتی در فضای باز در روف گاردن، حیاط خانه، فضای باز منازل ویلایی، رستوران ها و مراکز تجاری، فضای حیاط مدرسه ها، مساجد و … انجام می شود.

در سیستم صوتی مناسب برای فضای باز از تجهیزات مختلفی استفاده می شود که باید بتوانند ساعات طولانی را بدون افت کیفیت کار کنند. تمامی این تجهیزات باید ضد آب باشند تا در برابر باران و رطوبت نسبی آسیبی به آن ها وارد نشود. در ادامه پیرامون انواع تجهیزات مورد استفاده در فضای باز توضیحات مختصری را آورده ایم :

انواع بلندگو مناسب فضای باز

انواع بلندگوهای مورد استفاده در سیستم صوتی مناسب برای فضای باز، باید به گونه ای باشد که بتوان زاویه بلندگوها را تغییر داد. در ادامه به انواع بلندگوهای رایج برای استفاده در فضای باز اشاره کرده ایم:

  • بلندگو ستونی : بلندگوهای ستونی دارای انواع ضد آب و ساده هستند؛ بلندگوهای ستونی ضد آب از جنس آلومینیوم می باشند تا در برابر عوامل خارجی شامل آب باران، رطوبت هوا، گرد و غبار و … مقاوم باشند و دچار زنگ زدگی نشوند.
  • بلندگو شیپوری : بلندگوهای شیپوری و یا هورن، از معروف ترین تجهیزات صوتی هستند که از آن ها در طراحی و اجرای سیستم صوتی مناسب برای فضای باز استفاده می شود. بلندگوهای شیپوری در دو نمونه بلندگوهای شیپوری موزیکال و معمولی تولید و به بازار عرضه می شوند. در صورتی که خواسته شما پخش موسیقی از بلندگوی شیپوری است، باید از نوع موزیکال استفاده کنید و در غیر اینصورت بلندگوهای معمولی کارایی لازم را خواهند داشت. از انواع بلندگوهای شیپوری در اجرای سیستم صوتی مناسب برای فضای باز استادیوم ها، مساجد، مدرسه ها، پارک ها، فضای بیرونی پادگان ها و … استفاده می شود. این بلندگوها به دلیل طراحی خاصی که دارند، از قابلیت پرتاب صدای بالایی برخوردار هستند.

انواع بلندگو مناسب فضای باز

طراحی سیستم صوتی مناسب برای فضای باز در مکان های مختلف چگونه است؟

همانگونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، طراحی سیستم صوتی فضای باز برای مکان های مختلفی انجام می شود. در ادامه به رایج ترین مکان هایی که نیازمند طراحی سیستم صوتی برای فضای باز هستند، پرداخته ایم:

سیستم صوتی هیئت

در برخی از روزها همچون دهه اول محرم، دسته های عزاداری به خیابان ها می آیند. در داخل هیئت ها از باندهای اکتیو و پسیو استفاده می شود، در حالی که در خارج از آن استفاده از بلندگوی شیپوری رایج تر می باشد.

بلندگوهای شیپوری پرتاب صدای بالایی دارند و با استفاده از آن ها صدا در فواصل طولانی تری شنیده می شود. از مهم ترین موضوعات در اجرای سیستم صوتی هیئت ها، انتخاب باند مناسب و چیدمان آن ها و همینطور اندازه و زاویه باندها می باشد.

سیستم صوتی مناسب برای فضای باز مساجد

مساجد نیز دارای فضاهای داخلی و خارجی هستند؛ در فضاهای داخلی مساجد، معمولا از باندهای پرقدرت شامل باندهای اکتیو و پسیو به جای باندهای سقفی استفاده می شود، چراکه قدرت بیشتری دارند. در کنار استفاده از باندهای پرقدرت، از پاور میکسر و آمپلی فایر نیز استفاده می شود تا صدا با کیفیت بالاتری به گوش شنوندگان برسد.

اما در فضای باز مساجد، همانند هیئت ها از بلندگوهای شیپوری استفاده می شود؛ ضمن اینکه استفاده از بلندگوهای ستونی و دیواری نیز در دیوارهای فضای خارجی مساجد رایج است.

سیستم صوتی مناسب برای فضای باز مساجد

سیستم صوتی باغ، باغچه و یا حیاط ویلا

باغ ها دارای فضای باز گسترده ای می باشند و اغلب افراد به دلیل اینکه مایلند در باغ، باغچه و یا حیاط ویلای خود، جشن و مهمانی برگزار کنند، تصمیم به اجرای سیستم صوتی مناسب برای فضای باز در باغ خود می گیرند.

در اجرای سیستم صوتی مناسب برای فضای باز و باغ ها، کیفیت صدا، قابلیت اتصال به بلوتوث و … بسیار مهم می باشد تا بتوان به شیوه ای آسان و کاربردی از این سیستم صوتی استفاده کرد.

از دیگر مورد های بسیار مهم در اجرای سیستم صوتی باغ و باغچه، استفاده از باندهای ضد آب در طراحی آن ها می باشد تا در برابر باران، رطوبت، گرد و غبار و تابش آفتاب استحکام بالایی داشته باشند.

در برخی موارد زیبایی کار نیز برای مشتریان بسیار مهم است؛ در این شرایط می توان از بلندگوهای دکوراتیو استفاده کرد اما بسیار مهم است که حتما در زیر سایبان نصب شوند.

برای پخش یکنواخت صدا در فضاهای باز باغ، باغچه و یا حیاط ویلاها باید از تعداد بلندگوهای مشخصی استفاده شود تا صدا به صورت یکنواخت به همه جا برسد. البته برای پخش باکیفیت صدا، نیاز به یک آمپلی فایر نیز می باشد؛ اغلب آمپلی فایرها دارای ورودی میکروفون نیز هستند و می توانید از آن ها برای برگزاری اجراهای زنده نیز استفاده کنید.

متخصصین الو صدا اقدام به چینش باندهای مناسب در فصای باز و با توجه به متراژ مکان مورد نظر شما می کنند تا بدون نویز، صدا در هر قسمت به صورت یکنواخت به گوش برسد.

سیستم صوتی پارک و فضای سبز

پارک ها و فضاهای سبز، از مکان های بسیار مهم هستند که می توان از سیستم صوتی در آن برای اعلان هشدار، اجرای برنامه های مذهبی، ورزش های صبحگاهی، مسابقات شهری برگزار شده در سطح پارک ها و … استفاده کرد.

ضمن اینکه پخش موسیقی در فضای سبز و گوش دادن به موسیقی در کنار درختان و گل ها، قابل مقایسه با هیچ حسی نخواهد بود. اغلب در اجرای سیستم صوتی برای فضای باز پارک ها، از بلندگوی شیپوری موزیکال استفاده می شود.

سیستم صوتی پارک و فضای سبز

سیستم صوتی مناسب برای فضای باز مدرسه

در محوطه بیرونی و حیاط مدرسه ها از باندهای ستونی و دیواری ضد آب استفاده می گردد و برای افزایش توان این باندها نیز از آمپلی فایر استفاده می شود.

الو صدا از مجموعه های فعال در زمینه اجرای سیستم صوتی مناسب برای فضای باز می باشد که می توانید برای دریافت جزئیات بیشتر از تجهیزات مورد نیاز برای اجرای سیستم صوتی مکان مورد نظرتان و استعلام قیمت با متخصصین آن در ارتباط باشید.

qmars

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: