لوگو طلایی سایت الو صدا aloseda
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

میکروفن دو طرفه در کجا استفاده می شود؟

دسته بندی :مقالات ۲۵ آذر ۱۴۰۱ qmars 165
میکروفن دو طرفه در کجا استفاده می شود؟

میکروفن دو طرفه در کجا استفاده می شود؟ میکروفون های دو طرفه دستگاه هایی هستند که به کمک آن ها می توان یک ارتباط دو طرفه را میان دو سمت یک عایق صوتی همچون دیوارهای شیشه ای ضد گلوله در صرافی ها و بانک ها برقرار کرد. در واقع با میکروفون های دو طرفه، ارتباط میان کارگذار و ارباب رجوع با کیفیت بالایی صورت می گیرد. استفاده از میکروفون های دو طرفه ضمن افزایش ضریب ایمنی و امنیت در یک مرکز، از انتقال بیماری های مختلف نیز جلوگیری می کند. در ادامه قصد داریم پیرامون میکروفون های دو طرفه و یا به عبارتی دیگر میکروفوهای گیشه توضیحاتی را ارائه دهیم.

میکروفن دو طرفه چیست؟

در بسیاری از اماکن شلوغ که میزان رفت و آمد در آن زیاد است، همچون بانک ها و یا ادارات مختلف، میزان سر و صدا زیاد می باشد و همین موضوع در ارتباط میان کارمندان و مشتریان مشکل ایجاد می کند، به طوری که برقراری ارتباط آن ها به سختی اتفاق می افتد.

در گذشته راهکاری برای این موضوع وجود نداشت و هر دو طرف مجبور بودند که برای ارتباط با یکدیگر با صدای بلندتری صحبت کنند. اما با طراحی میکروفون های دو طرفه این مشکل برطرف شده است. بنابراین در پاسخ به سوال ” میکروفن دو طرفه در کجا استفاده می شود؟” باید بگوییم که این میکروفون ها تحت عنوان میکروفون های گیشه و یا میکروفون های باجه برای ارتباط کلامی بهتر کارمندان در مراکز شلوغ و پر رفت و آمد با ارباب رجویان مورد استفاده قرار می گیرد.

میکروفن دو طرفه در کجا استفاده می شود؟

میکروفون های دو طرفه متشکل از دو میکروفون و دو بلندگو هستند؛ همانگونه که از نام دستگاه مشخص است، یکی از میکروفن ها و بلندگوها در سمت ارباب رجوع و دیگری در سمت کارمند قرار می گیرد و می توانند بدون هیچ گونه مشکلی با یکدیگر ارتباط کلامی داشته باشند.

البته این موضوع را در نظر داشته باشید که در طراحی میکروفون های دو طرفه، این موضوع در نظر گرفته شده است که قدرت پخش صدا در حدی باشد که فقط طرفین قادر به شنیدن گفت و گو و محتوای  مکالمه دو طرف باشند. در واقع با استفاده از میکروفن های دو طرفه حریم خصوصی افراد حفظ می شود و نگرانی از جهت شنیده شدن صحبت آن ها توسط دیگران وجود ندارد. با توجه به این کارکرد در پاسخ به سوال ” میکروفن دو طرفه در کجا استفاده می شود؟ ” به اماکنی که استفاده از میکروفون های دو طرفه در آن رایج است اشاره کرده ایم :

  • صرافی ها
  • تالار بورس و اوراق بهادار
  • بانک ها و موسسات مالی و اعتباری
  • در بیمارستان ها و مراکز درمانی در قسمت های داروخانه، پذیرش مدارک پزشکی، صندوق مالی و بخش ترخیص
  • در مراکز نظارتی و قضایی شامل دادگاه، دادسرا و نیروی انتظامی
  • در محیط های شلوغ و پر تردد شامل مترو، راه آهن و پایانه های مسافربری
  • در سازمان ها و مراکز دولتی همچون ثبت احوال، بهشت زهرا، مراکز تعویض پلاک خودرو
  • و ….

میکروفن دو طرفه در کجا استفاده می شود؟

ویژگی های میکروفن دو طرفه

میکروفون های دو طرفه دارای ویژگی های مهمی هستند که در ادامه آن ها را بررسی کرده ایم:

  • در تولید میکروفون های دو طرفه از جنس بدنه متنوعی استفاده می شود. اما میکروفون های تولید شده از آلومینیوم و یا ترکیبی از آلومینیوم و پلاستیک دارای مقاومت بالایی هستند.
  • از ویژگی های مهم میکروفون های دو طرفه این است که بر روی دستگاه پیجر نیز نصب می شوند. البته در دستگاه های دیگری شامل دستگاه خوش آمد گویی به مشتریان نیز می توان از این میکروفون ها استفاده کرد.
  • در پاسخ به سوال ” میکروفن دو طرفه در کجا استفاده می شود؟ ” باید بگوییم که در امکان شلوغ با استفاده از این میکروفن های دو طرفه امکان قطع صدای بیرون وجود دارد.
  • میکروفن های دو طرفه از امکان نصب حافظه جانبی برخودار هستند و در صورت نیاز می توان با استفاده از آن ها اقدام به ذخیره سازی گفتگوی طرفین نمود.

مزیت های میکروفن گیشه

بسیاری از افراد که با سوال ” میکروفن دو طرفه در کجا استفاده می شود؟ ” مواجه هستند، احتمالا از مزیت های بی شمار میکروفن های دو طرفه بی اطلاع می باشند.

میکروفن های دو طرفه یا میکروفون گیشه بر روی شیشه های ضد گلوله و یا شیشه هایی که برای جلوگیری از انتقال بیماری میان متصدی گیشه و مراجعه کننده استفاده می شود، قابل نصب هستند.

با استفاده از این میکروفن ها می توان از انتقال بیماری های واگیرداری همچون کرونا و یا آنفولانزا میان کارمندان و ارباب رجویان جلوگیری کرد.

ضمن اینکه وقتی در یک سیستمی از میکروفون های دو طرفه استفاده می شود، نیازی نیست کارمندان برای برقراری ارتباط کلامی، با صدای بلند صحبت کنند و اینگونه کمتر در معرض بیماری های حنجره قرار می گیرند. این میکروفون ها در بالا رفتن سرعت ارائه خدمات در ادارات هم بسیار موثر هستند.

مزیت های میکروفن گیشه

میکروفن دو طرفه در کجا استفاده می شود؟ اجزای سیستم صوتی گیشه

میکروفن گیشه متشکل از دو بخش اصلی است؛ کنسول اصلی یا مستر که به عنوان بخش اصلی دستگاه عمل می کند و تمامی قسمت های کنترل و تنظیم بر روی آن قرار دارد.

بخش بعدی نیز تحت عنوان یونیت استیشن یا کنسول مراجعه کننده که در واقع قطعه کوچکی مجهز به میکروفن و بلندگو است، در قسمت ارباب رجوع قرار می گیرد. میکروفون های دو طرفه دارای قطعه سومی به نام آداپتور نیز هستند که وظیفه آن تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز برای دستگاه است.

میکروفن دو طرفه در کجا استفاده می شود؟ تنظیم و راه اندازی میکروفن دو طرفه

توصیه می کنیم جهت تنظیم و راه اندازی میکروفون های دو طرفه و یا به عبارتی دیگر میکروفون های گیشه و یا دو طرفه، به سراغ افراد متخصص و باتجربه در این زمینه بروید.

برای راه اندازی میکروفن های دو طرفه به برق شهری 220 ولت نیاز می باشد، ضمن اینکه برای اتصال به برق شهری نیز به یک آداپتور نیاز خواهید داشت.

پس از این کنسول اصلی در سمت کارمند یا کارگذار و یونیت استیشن نیز در سمت دیگر و در ارتفاع و فاصله معقولی قرار می گیرد. در پایان می توانید آداپتور را به کنسول متصل کنید و به برق بزنید. در این حالت دستگاه در حالت آماده به کار قرار می گیرد و با روشن کردن کنسول و بلندگوهای داخلی و خارجی امکان برقراری ارتباط فراهم است.

میکروفن دو طرفه در کجا استفاده می شود؟ تنظیم و راه اندازی میکروفن دو طرفه

نکات پایانی

پس از رسیدن به پاسخ سوال ” میکروفن دو طرفه در کجا استفاده می شود؟” لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • برخی مدل های میکروفون های دو طرفه دارای دو ولوم برای تنظیم حجم صدای بلندگوهای داخلی و خارجی هستند. توصیه می کنیم تنظیمات پیش فرض صدا را برای حفظ حریم خصوصی افراد تغییر ندهید.
  • میکروفون های گیشه ای معمولا فنری هستند و با توجه به انعطاف پذیری بالای آن ها، می توان از آن ها برای تنظیم میکروفون به بهترین شکل استفاده کرد. البته برخی نمونه ها نیز دارای هدفون می باشند.
  • استفاده از میکروفون های داخلی خازنی در فناوری میکروفون های دو طرفه سبب شده است که این تجیهزات، فقط صداهایی که در شعاع 50 سانتی متری آن ها وجود دارد را تقویت کنند و در صورتی که در نزدیکی آن ها شخص دیگری وجود داشت، صدای او نیز وارد مکالمه نشود.

تیم متخصص الو صدا راهنمای شما عزیزان برای خرید و نصب میکروفون دو طرفه می باشند. برای دریافت جزئیات از برندهای تولید کننده، قیمت و ثبت سفارش از طریق راه های ارتباطی درج شده در انتهای مقاله با کارشناسان الو صدا در ارتباط باشید.

qmars

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: