لوگو طلایی سایت الو صدا aloseda
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

انواع پاور میکسر

دسته بندی :مقالات ۲۵ آبان ۱۴۰۱ qmars 778
انواع پاور میکسر

پاور میکسر در واقع نوعی میکسر صدا می باشد که همانگونه که از نام آن مشخص است، مجهز به پاور نیز هست. میکسرهای صدا در دو نوع پایه دار و بدون پایه موجود هستند و از آن ها در سیستم های صوتی استفاده می شود. اگر قصد تهیه انواع پاور میکسر را دارید، در ادامه این مقاله با الو صدا همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از این تجهیزات صوتی آشنا شویم.

پاور میکسر چیست؟

پاور میکسر چیست؟

پاور میکسر یک دستگاه الکترونیکی می باشد که برای تقویت کیفیت و شدت سیگنال های صوتی کارایی دارد. به این وسیله صفحه صدا، میکسر صوتی و یا کنسول میکس نیز گفته می شود. از این تجهیز صوتی جهت مسیریابی یا ترکیب سیگنال های صوتی متعدد و همینطور تنظیم تایم و دینامیک صدا، استفاده می گردد.

انواع پاور میکسر وظیفه کنترل، پردازش، ترکیب و تقویت صدا را بر عهده دارند که با استفاده از این دستگاه در اجراهای زنده، نیازی به آمپلی فایر نیست؛ چراکه پاور میکسرها خود کار تقویت صدا را نیز انجام می دهند.

پاور میکسرها صداهای یک اجرای زنده که شامل صدای گیتار، میکروفون، درام، پیانو و جلوه های ویژه می باشند را با یکدیگر ترکیب می کنند و به بلندگوها ارسال می کند.

انواع پاور میکسر

پاور میکسرها بر اساس عملکردی که دارند، در سه دسته پاور میکسرهای آنالوگ، پاور میکسرهای دیجیتال و پاور میکسرهای برقی به بازار عرضه می شوند. در ادامه پیرامون هر یک از انواع پاور میکسرها توضیحاتی را ارائه کرده ایم:

پاور میکسر آنالوگ

کارایی پاور میکسرهای آنالوگ در تنظیم میزان صدا و تن سیگنال های صوتی ورودی می باشد؛ اغلب دستگیره های کنترل و فیدرهای میکسرهای آنالوگ در پانل بالایی آن قرار دارند و درک جریان سیگنال و وضعیت صدا را به فرآیندی ساده تر تبدیل می کنند.

کار کردن با میکسرهای آنالوگ ساده است و افرادی که دانش فنی در زمینه میکس صدا ندارند، راحت تر از دیگر میکسرها می توانند با آن کار کنند.

انواع پاور میکسر – میکسر دیجیتال

میکسرهای دیجیتال از فناوری پردازش دیجیتال به منظور پردازش سیگنال های صوتی و تغییر حجم و صدای آن ها استفاده می کنند.

با استفاده از پردازش دیجیتال، چندین نوع کنترل صدا امکان پذیر است؛ به طوری که با استفاده از فناوری آنالوگ، پردازش آن ها دشوار می باشد. از قابلیت های میکسرهای دیجیتال امکان ذخیره سازی مکان فیدرها و دستگیره ها و فراخوانی آن ها در زمان مورد نیاز می باشد.

کار کردن با میکسرهای دیجیتال نیازمند دانش بیشتری نسبت به پاور میکسرهای آنالوگ است و در مقابل قابلیت های بیشتری دارد و عملکرد آن قابل توجه تر است.

پاور میکسر برقی

مهم ترین کاربرد پاور میکسرها افزایش کیفیت صدا می باشد؛ میکسرهای برقی که در واقع نمونه ای از تقویت کننده ها می باشند، به عنوان اصلی ترین تجهیزات افزایش کیفیت صدا شناخته می شوند.

از پاورمیکسرهای برقی در اتاق های کنفرانس و ارائه، استودیوهای ضبط، سیستم های تقویت صدا، تلویزیون، رادیو و … استفاده می شود. به طوری که اگر دو نفر به طور همزمان با بلندگو صحبت کنند، پاور میکسرهای برقی به راحتی می توانند صدای آن ها را کنترل و تقویت کنند.

پاور میکسر برقی

تفاوت انواع پاور میکسر دیجیتال و آنالوگ

در پاور میکسرهای آنالوگ تمامی ورودی ها و خروجی ها یکسان و ثابت است؛ به طوری که در پاور میکسرهای آنالوگ یکبار مسیر طراحی می شود و بعد از ورود و خروج صدا، مسیر قابل ویرایش و پردازش نمی باشد.

اما در رابطه با پاور میکسرهای دیجیتال، این مورد کاملا متفاوت می باشد و صدا هر موقع وارد میکسر گردد، می تواند آزادانه به قسمتی از میکسر حرکت کند و هر زمان که نیاز باشد، افکت های مختلف نیز به آن اضافه گردد.

در رابطه با وزن و ابعاد پاور میکسرهای دیجیتال و آنالوگ نیز باید بگوییم که پاور میکسرهای دیجیتال کاملا منعطف هستند و توان پیکربندی در آن ها وجود دارد؛ وزن و ابعاد میکسرهای دیجیتال بسیار کمتر می باشد.

انواع پاور میکسر موجود در بازار

یکی از دسته بندی انواع پاور میکسرها، دسته بندی آن ها بر اساس تعداد کانال یا خطوط تنظیم صوت این دستگاه ها می باشد. در حال حاضر پاور میکسرها در بازار در انواع مختلف پاور میکسر پیچینگ، صندوقی و تخت وجود دارند که هر یک دارای مزیت های خاص خود هستند:

  • پاور میکسر پیچینگ : پاور میکسرهای پیجینگ مشابه به دستگاه های دی وی دی پلیر هستند؛ وظیفه این نوع از پاور میکسرها میکس، پخش رادیو، تقویت و کنترل صدا می باشد. از پاور میکسرهای پیچینگ در تجهیزات استودیوها و سالن های کنفرانس استفاده می گردد.
  • پاور میکسرصندوق­ دار : پاور میکسرهای صندوق دار، مجهز به بلوتوث هستند و از قابلیت های آن ها می توان به میکس، پخش رادیو، تقویت و کنترل صدا اشاره کرد. از پاور میکسر صندوق دار در مراسم های عزاداری، نمازخانه ها، مراکز مذهبی و … استفاده می شود. این پاور میکسرها به دلیل برخورداری از قابلیت کنترل از راه دور، دارای طرفداران بسیاری هستند.
  • پاور میکسر تخت : پاور میکسرهای تخت علاوه بر برخورداری از قابلیت های پاور میکسر پیجینگ و پاور میکسرهای صندوق دار، دارای قابلیت اتصال همزمان به ده میکروفون و بیشتر نیز می باشند، ضمن اینکه از قابلیت ضبط صدای خروجی نیز برخوردار هستند. از این نوع پاور میکسرها برای انجام کارهای حرفه ای در زمینه موسیقی و ضبط ضدا استفاده می شود.

انواع پاور میکسر بر اساس قیمت و برند تولید کننده

بدیهی است که هر چه کیفیت و کارایی پاور میکسرها افزایش پیدا کند، قیمت آن ها نیز بالا می رود. پاور میکسرها دارای انواع متفاوتی می باشند که در متن مقاله فوق به آن ها پرداختیم.

در میان پاور میکسرهای آنالوگ، دیجیتال و برقی، میکسرهای دیجیتال به دلیل اینکه دارای قابلیت های بیشتری هستند و می توان آن ها را شخصی سازی کرد، از قیمت بیشتری نیز برخوردارند.

امروزه پاور میکسرها توسط برندهای مختلفی تولید و به دست مصرف کنندگان می رسند، از معروف ترین آن ها می توان به دایناکورد، وارفیدل، اکوچنگ، یاماها، جاسکو، جی تی آر، چیرمن، مونتاربو و … اشاره کرد.

توصیه می کنیم قبل از خرید پاور میکسر، به اطلاعات آن شامل قدرت و کیفیت صدای تولید، برند، مدل، قیمت و … توجه داشته باشید تا در نهایت بتوانید از پاور میکسری که خریداری کرده اید، در زمینه مورد نظر خود استفاده کنید. در صورتی که در این زمینه به راهنمایی و مشاوره نیاز دارید، می توانید از کارشناسان فنی الو صدا کمک بگیرید.

qmars

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: