لوگو طلایی سایت الو صدا aloseda
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

سیستم صوتی مناسب برای کافی شاپ

دسته بندی :مقالات ۷ آذر ۱۴۰۱ qmars 101
سیستم صوتی مناسب برای کافی شاپ

سیستم صوتی مناسب برای کافی شاپ یکی از بخش هایی می باشد که اغلب کافه داران به آن توجه زیادی دارند و برای آن بودجه مناسبی را نیز اختصاص می دهند. دلیل این موضوع نیز این است که امروزه کافی شاپ ها همانند گذشته صرفا محلی برای سرو غذا و نوشیدنی به شمار نمی روند و مردم قرارهای کاری، دوستانه، جشن های خانوادگی و … خود را در کافی شاپ ها برگزار می کنند.

استفاده از سیستم صوتی باکیفیت برای کافی شاپ ها، می تواند مردم را به فضای کافی شاپ بکشاند و آن ها را به مشتریان دائم تبدیل کند؛ در مقابل استفاده از سیستم صوتی بی کیفیت که صدای موسیقی آزار دهنده ای داشته باشد، می تواند منجر به از دست دادن مشتریان یک کافه شود؛ چراکه موسیقی باکیفیت حتی بر به اندازه یک غذای باکیفیت نیز برای مردم حائز اهمیت است. در ادامه این مقاله از الوصدا همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از سیستم صوتی کاربردی برای کافی شاپ ها آشنا شویم.

سیستم صوتی مناسب برای کافی شاپ

در سیستم صوتی باکیفیت برای کافی شاپ از تجهیزات مختلفی استفاده می شود که در ادامه به جزئیات آن ها اشاره کرده ایم :

بلندگو مناسب برای کافی شاپ

برای انتخاب بهترین بلندگو در سیستم صوتی مناسب برای کافی شاپ، ابتدا باید به دکوراسیون و سپس به طراحی داخلی مکان مورد نظر توجه شود تا در نهایت بهترین بلندگویی که متناسب با دکوراسیون و طراحی داخلی مکان مورد نظر می باشد، انتخاب شود. در طراحی کافی شاپ ها به تناسب معماری، نوع فضا، مدل، سایز و تعداد بلندگوهای مورد نیاز از انواع بلندگوهای زیر استفاده می شود :

  • بلندگوی سقفی: از مهم ترین اجزای سیستم های صوتی مناسب برای کافی شاپ ها، بلندگوی سقفی می باشد. این نوع بلندگوها در دو معدل توکار و روکار به فروش می رسند. در صورتی که سقف مکان مورد نظر شما از نوع کاذب باشد، می توانید از بلندگوهای سقفی توکار استفاده کنید. از مزیت های این نوع بلندگو پخش یکنواخت صدای موسیقی است.
  • بلندگوی دکوراتیو: برخی از بلندگوهای مورد استفاده در کافی شاپ ها، صرفا جنبه زیبایی دارند و همانگونه که از نام آن ها مشخص است، دارای طراحی شیکی هستند و منجر به افزایش زیبایی فضای کافی شاپ ها می شوند.
  • بلندگوی دیواری و سقفی: این نوع از بلندگوها یکی از گزینه های پرطرفدار برای سیستم صوتی کافی شاپ ها می باشند که در دو مدل ستونی و دیواری به صورت عمودی و یا افقی نصب می شوند. این نمونه برای استفاده در فضای باز نیز مناسب هستند اما حتما باید از نمونه های ضد آب آن استفاده گردد تا در برابر آفتاب، برف و باران مقاومت بالایی داشته باشد.

آمپلی فایر برای کافی شاپ

گاهی سیگنال های تولید شده به اندازه ای که باید کافی نیستند؛ در چنین حالتی برای افزایش کیفیت صدا و کم کردن میزان نویز، به یک آمپلی فایر یا تقویت کننده نیاز است. قدرت آمپلی فایرهای سیستم های صوتی مناسب برای کافی شاپ ها وابسته به چندین عامل می باشد، به طوری که هر شنونده به 5 وات تقویت نیاز دارد.

حتی اگر گران ترین و قوی ترین بلندگوها را نیز داشته باشید، یک آمپلی فایر ضعیف می تواند زحمات شما را خراب کند. پس یک تقویت کننده باکیفیت، به اندازه یک بلندگوی قوی بسیار مهم است. انواع مختلفی از آمپلی فایرها وجود دارد که از قابلیت اتصال به پورت AUX و usb نیز برخوردار می باشند.

آمپلی فایر برای کافی شاپ

میکروفون از تجهیزات مورد نیاز برای سیستم صوتی مناسب برای کافی شاپ

  • میکروفون رومیزی: میکروفون های رومیزی برای اعلام نوبت و یا آماده شدن سفارش در کافی شاپ ها استفاده می شوند. البته استفاده از سیستم پیجینگ برای کافی شاپ ها چندان مرسوم نیست.
  • میکروفون ساز: در برخی از کافی شاپ ها برای پخش موسیقی زنده از نوازنده و یا خواننده کمک می گیرند. در این حالت به یک یا چند عدد میکروفون مناسب نیاز است. برخی از میکروفون ها بر روی ساز قرار می گیرند و کیفیت بالایی دارند. البته بر روی ساز می توان از میکروفون های سیمی معمولی نیز استفاده کرد، به طوری که به کمک آن می توان صدایی باکیفیت تر و بلندتر را ایجاد کرد.
  • میکروفون بیسیم اجرای موسیقی زنده از پرطرفدارترین برنامه های کافی شاپ است؛ برای اجرای زنده وجود یک میکروفون بیسم ضرورت دارد. البته به جای میکروفون های بیسیم می توان از میکروفون های سیم دار نیز استفاده کرد.

پیانو دیجیتال و آکوستیک در سیستم صوتی مناسب برای کافی شاپ

در برخی از کافی شاپ ها، برای تجربه یک حس بهتر ممکن است که مدیر کافی شاپ از پیانو استفاده کند؛ به طوری که یک نوازنده مشغول به نواختن پیانو باشد و صدای پیانو در سیستم صوتی کافه پخش شود و در فضا بپیچد.

برای اینکه در یک کافی شاپ، صدای پیانو با کیفیت بالایی به گوش برسد، به سیستم صوتی که قابلیت اتصال به پیانوهای دیجیتال و آکوستیک را داشته باشد، حائز اهمیت است. الو صدا از مجموعه های فعال در زمینه اجرای سیستم صوتی مناسب برای کافی شاپ می باشد که می توانید از آن ها راهنمایی لازم را دریافت کنید.

پیانو دیجیتال و آکوستیک در سیستم صوتی مناسب برای کافی شاپ

نکاتی جهت بهبود سیستم صوتی مناسب برای کافی شاپ

در سیستم صوتی مناسب برای کافی شاپ ها، لازم است که به برخی نکات شامل موارد زیر توجه شود:

  • در اغلب کافه ها، از طراحی داخلی و دکوراسیون منحصر به فردی استفاده می شود و بسیار مهم است که سیستم صوتی استفاده شده با طراحی دکوراسیون داخلی هماهنگ باشد.
  • دستیابی به صدای یکنواخت از موضوعات مهمی است که در اجرای سیستم صوتی کافی شاپ ها باید در نظر گرفته شود. این موضوع در کافی شاپ ها زمانی بسیار مهم است که افرادی که نزدیک بلندگو هستند صدا را با ولوم زیاد نشوند و افرادی که از بلندگو دورند، صدا را با ولوم کمتری بشنوند. در واقع صدا باید به صورت یکنواخت در تمامی قسمت ها به گوش برسد.
  • کافی شاپ ها دارای بخش های مختلفی می باشند؛ در یک بخش مشتریان به اجرای زنده گوش می دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در حال تماشای برنامه های تلویزیونی باشند. بنابراین باید برای کافی شاپ ها، سیستم صوتی مناسبی در نظر گرفته شود تا بتوان بر اساس نیاز، صدا را تنظیم کرد.

استفاده از سیستم صوتی مناسب در کافی شاپ ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد، سیستم صوتی باکیفیت در واقع فضای جذابی را برای حضور مشتریان فراهم می کند که نتیجه آن، افزایش محبوبیت کافی شاپ می باشد. 

شما عزیزان می توانید برای نصب و اجرای سیستم صوتی مناسب برای کافی شاپ ها از کارشناسان الو صدا راهنمایی دریافت کنید. استعلام قیمت و جزئیات بیشتر پیرامون سیستم صوتی برای کافی شاپ ها از طریق راه های ارتباطی درج شده در انتهای مقاله امکان پذیر است.

سئو سایت

qmars

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: