لوگو طلایی سایت الو صدا aloseda
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

انواع آمپلی فایر

دسته بندی :مقالات ۲۲ آبان ۱۴۰۱ qmars 376
انواع آمپلی فایر

آمپلی فایرها از لوازم جانبی در سیستم های صوتی هستند که کارایی آن ها بهبود کیفیت صدا می باشد و قادر هستند که خروجی یک سیستم صوتی را تقویت کنند. از آمپلی فایرها در سیستم های صوتی خودروها نیز استفاده می شود. البته در برخی از انواع آمپلی فایرها، کاربرد آن ها فراتر از نصب در سیستم های پخش خانگی و یا خودرو است؛ به گونه ای که از آن ها برای فضاهای عمومی که صدا باید واضح و رسا به گوش همگان برسد همچون بانک ها، فرودگاه ها، مترو و … نیز استفاده می گردد. در ادامه قصد داریم، ضمن پرداختن به اینکه آمپلی فایر چیست، انواع آمپلی فایرها را نیز بررسی کنیم.

آمپلی فایر چیست؟

آمپلی فایر چیست؟

دستگاه تقویت صوت و یا آمپلی فایر، ابزاری متشکل از قطعات الکترونیکی می باشد که قادر به دریافت و تقویت صدا و ارسال خروجی به صورت شفاف و قوی تر به بلندگوها می باشد. آمپلی فایرها دارای تنوع بسیار بالایی هستند و متشکل از شاخه ها و زیرشاخه های گوناگونی می باشند.

برخی از انواع آمپلی فایرها دارای جریان برق مستقیم DC ( آداپتور ) یا متناوب AC ( ترانس ) هستند. همینطور در ساخت آمپلی فایرها از آی سی ها در کلاس های گوناگون کاری استفاده می شود و در برخی مدل ها جهت تقویت صدا، از ترانزیستور در آن ها استفاده شده است.

در برخی نمونه ها در بردهای آمپلی فایرها از ولوم های تنظیم صدا، باس و تریبل و یا محافظ اتصال کوتاه استفاده شده است، در حالی که برخی این ویژگی ها را ندارد. اما موضوعی که بین تمامی آمپلی فایرها مشترک است، تقویت سیگنال های صوتی ضعیف می باشد. از آمپلی فایرها با توان های متفاوت در کاربردهای مختلف خانگی، خودرو، بیمارستان ها، مساجد و … استفاده می گردد.

انواع آمپلی فایر

آمپلی فایرها دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم :

  • آمپلی فایر استریو : آمپلی فایرهای استریو مجهز به دو باند خروجی هستند که معمولا در قسمت جلو و عقب و یا چپ و راست آن قرار دارند.
  • آمپلی فایر خانگی : این نوع از آمپلی فایرها پیشرفته تر هستند و از قابلیت پخش صدای 16 کاناله برخوردار می باشند و همانطور که از نام آن ها مشخص است، جهت تقویت صدای سیستم های صوتی خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • آمپلی فایر ماشین : خروجی صدای اغلب رادیو پخش در ماشین ها، در حدود 20 وات می باشد. در حالی که اغلب باندها قادر به تحمل توان بالاتر از 20 وات هستند. از همین رو استفاده از آمپلی فایر در ماشین ها به افزایش کیفیت و قدرت صدا در آن ها کمک می کند تا افراد بتوانند لذت بیشتری از شنیدن موسیقی ببرند.

انواع آمپلی فایر

انواع آمپلی فایر تک و دو کاناله، ساب ووفر

از دیگر نکات مهم در دسته بندی آمپلی فایرها، تعداد کانال های خروجی آن ها می باشد؛ آمپلی فایرها می توانند دارای یک کانال خروجی یعنی مونو یا دارای دو کانال خروجی یعنی استریو و یا سه کاناله خرجی ساب ووفر و یا چهار کانال خروجی باشند.

در حالی که خروجی دستگاه ساب ووفر جداگانه باشد، کار برای کاربران ساده است، به گونه ای که می توانند تمامی فرکانس های خروجی صدا را به صورت تفکیک شده دریافت کنند.

انواع آمپلی فایر بر پایه توان خروجی

آمپلی فایرها بر پایه توان خروجی دارای انواع مختلفی شامل اولترا میکرو، آمپ میکرو، سیگنال ضعیف، آمپ قدرت و آمپ پر قدرت هستند. در ادامه پیرامون هر کدام از انواع آمپلی فایرها بر پاسه توان خروجی توضیحات مختصری را ارائه کرده ایم :

  • آمپلی فایر اولترا میکرو : این گروه از آمپلی فایرهای تقویت صوت، قادر به تقویت سیگنال های بسیار بسیار ضعیف هستند. صداها و صوت هایی که در حد چند نانو ولت می باشند.
  • آمپلی فایر میکرو : آمپلی فایرهای میکرو می توانند سیگنال های بسیار ضعیف را تقویت کنند؛ سیگنال هایی که در اندازه چند میکرو ولت هستند.
  • آمپلی فایر سیگنال ضعیف : آمپلی فایرهای سیگنال ضعیف برای تقویت سیگنال های بزرگ تر از میکرو ولت و کوچکتر از سیگنال های ضعیف کارایی دارند و شامل چند میلی ولت هستند.
  • آمپلی فایر قدرت : از این گروه به منظور تقویت سیگنال های میانه و یا متوسط استفاده می شود که شامل چند ولت و یا کمی کمتر نیز هستند.
  • آمپلی فایر پر قدرت : آمپلی فایرهای پر قدرت نیز جهت تقویت صوتی سیگنال های بالاتر از میزان میانه هستند و حتی گاهی به کوچکی چند ولت نیز می باشند.

خرید آمپلی فایر

در زمان خرید بهترین آمپلی فایر خانگی و آمپلی فایر ماشین توجه به مشخصات آمپلی فایر بسیار مهم می باشد تا در نهایت بتوانید آمپلی فایری که متناسب با کارایی مد نظر شماست را خریداری نمایید. مشخصه هایی شامل قدرت و توان اسپیکر مورد نظر، استریو بودن یعنی آمپلی فایر دو کاناله و یا یک کاناله، مونو بودن و توجه به امپدانس خروجی و میزان دسی بل همگی در زمان خرید آمپلی فایر بسیار مهم می باشد.

در صورتی که اطلاعات کافی ندارید، نگران نباشید چراکه می توانید از مهندسین الو صدا راهنمایی دریافت کنید و در نهایت آمپلی فایری را متناسب با نیاز خود و کارکردی که انتظار دارید، خریداری نمایید. به عنوان مثال اگر قصد ورود به مسائل مرتبط با لحیم کاری، نصب و … را ندارید، بهتر است از آمپلی فایرهای جعبه دار استفاده کنید که همه چیز در آن آماده است و فقط باید یک خروجی آمپلی فایر را به انواع اسپیکر و بلندگو متصل کنید. همگی این اطلاعات قبل از خرید آمپلی فایر در اختیار شما قرار داده می شود.

در صورتی که در زمینه خرید انواع آمپلی فایر به راهنمایی نیاز دارید، می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در انتهای این مقاله با کارشناسان الو صدا در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

qmars

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: