لوگو طلایی سایت الو صدا aloseda
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

سیستم صوتی مناسب برای مدرسه

دسته بندی :مقالات ۱۳ آذر ۱۴۰۱ qmars 1319
سیستم صوتی مناسب برای مدرسه

سیستم های صوتی مدارس از مهم ترین عناصر برای برگزاری مراسمات مختلف در مناسبت های متنوع در مدرسه شامل سخنرانی در جلسه اولیا و مربیان، برگزاری همایش های مختلف، پخش سرود ملی در مراسمات صبحگاهی، ایجاد نظم و هماهنگی در مدارس و … به شمار می روند. به عبارتی استفاده از سیستم صوتی مناسب برای مدرسه، فرآیند اطلاع رسانی به دانش آموزان و دیگر کارکنان مدرسه را سهولت می بخشد و به برقراری نظم و انضباط حاکم در مدرسه کمک می کند.

همینطور در فضاهای مختلف مدرسه شامل راهروها، سالن های ورزشی، کلاس های درس، آمفی تئاترها، کتابخانه، نمازخانه و … برخورداری از سیستم صوتی مناسب به منظور اعلام خطر در هنگام وقوع حوادث پیش بینی نشده و … حائز اهمیت می باشد.

سیستم های صوتی که در مدارس راه اندازی می شوند، باید قابلیت نصب در فضاهای مختلف را داشته باشند، ضمن اینکه از کیفیت و وضوح صدای بالایی نیز برخوردار باشند. شما عزیزان می توانید برای تهیه سیستم صوتی مناسب برای مدرسه همراه با گارانتی، قابلیت اتصال به زنگ با طول عمر بالا از طریق الو صدا اقدام نمایید.

انواع بلندگو جهت استفاده در سیستم صوتی مدرسه

اجزای سیستم صوتی مناسب برای مدرسه

برای ایجاد نظم بیشتر در مدرسه، سیستم صوتی از ملزومات می باشد که در مناسب های مختلفی شامل پخش آیات قرآن در مراسم صبحگاهی، پخش سرود ملی، سخنرانی در جلسات اولیاء و مربیان، اعلام خطر در زمان وقوع حادثه و … کارایی دارد.

سیستم صوتی مناسب برای مدرسه باید قابلیت نصب در مکان های مختلف یک مدرسه شامل کلاس ‌ها، راهروی مدرسه، کتاب ‌خانه، نمازخانه، سالن همایش، حیاط و … را داشته باشد، ضمن اینکه در برابر آسیب های احتمالی و عوامل محیطی نیز از مقاومت بالایی برخوردار باشد تا بتوان از آن ها در فضاهای باز همچون حیاط مدرسه و … نیز استفاده کرد. در ادامه به انواع تجهیزاتی که در سیستم صوتی مناسب برای مدرسه کارایی دارند، اشاره کرده ایم:

انواع بلندگو جهت استفاده در سیستم صوتی مدرسه

در سیستم صوتی مدارس و مراکز آموزشی به تناسب فضا شامل راهرو، کلاس های درس، حیاط مدرسه و … از بلندگوهای مختلفی استفاده می گردد که در ادامه پیرامون هر یک توضیحاتی را آورده ایم :

بلندگوی سقفی

بلندگوهای سقفی در سیستم صوتی مناسب برای مدرسه در دو مدل روکار و توکار وجود دارند و به فروش می رسند که می توان از آن ها در بخش های مختلف مدرسه شامل راهرو، کلاس های درس، کتابخانه ها، آزمایشگاه، نمازخانه و … استفاده کرد.

بلندگوهای سقفی توکار بر روی سقف های کاذب و یا کناف نصب می شوند که در پایان ظاهر زیباتری دارند؛ در غیر اینصورت از بلندگوهای سقفی روکار استفاده می گردد. هر دو نوع بلندگوی سقفی توکار و روکار، از کیفیت خوبی برخوردار هستند و جهت اجرای موسیقی یکنواخت و ملایم انتخاب مناسبی می باشند.

بلندگوی دیواری یا ستونیمناسب مدرسه

بلندگوهای دیواری و یا ستونی در دو مدل سالنی و فضای باز تولید می شوند که از نوع سالنی برای فضاهای بسته و از نوع فضای باز برای حیاط، سالن های ورزشی و … استفاده می گردد. بلندگوهای دیواری معمولا دارای بدنه ای آلومینیومی هستند و در برابر عوامل محیطی شامل رطوبت، گرد و خاک، برف و باران مقاومت بالایی دارند. این بلندگوها به صورت ثابت در یک نقطه نصب می شوند و بر روی پایه تغییر جهت قرار می گیرند.

بلندگوی دکوراتیو مناسب مدرسه

بلندگوهای دکوراتیو به دلیل برخورداری از ظاهر زیبایی که دارند، معمولا در سالن اجتماعات مدارس کارایی دارند. صدای این نوع بلندگوها نیز بسیار واضح و باکیفیت می باشد و به دلیل قرار گرفتن بر روی پایه مخصوص، بدون نیاز به جا به جایی در زاویه های مختلف قابل چرخش هستند.

بلندگوی شیپوری مناسب مدرسه

از دیگر بلندگوهای قابل استفاده در سیستم صوتی مناسب برای مدرسه، بلندگوی شیپوری می باشد که به دلیل پرتاپ صدای زیادی که دارند، در فضاهای پرجمعیت و بزرگ استفاده می شوند. در حیاط و سالن های ورزش مدارس این بلندگوها گزینه ای مناسب هستند.

اجزای سیستم صوتی مناسب برای مدرسه

آمپلی فایر در سیستم صوتی مناسب برای مدرسه

سیگنال صوت قبل از انتقال از میکروفون به بلندگوها، توسط آمپلی فایر تقویت می شوند. در واقع صدا ممکن است از کیفیت و قدرت لازم برخوردار نباشد و به دلیل نویز زیاد، منجر به آزار گوش شنوگان شود. کارکرد آمپلی فایر تقویت صوت پیش از انتقال صدا از میکروفون به باندها می باشد.

میکروفون های کاربردی برای سیستم صوتی مناسب برای مدرسه

در مدارس می توان از انواع میکروفون های با سیم، بی سیم و رومیزی استفاده کرد.

میکروفون با سیم

میکروفون های باسیم از میکروفون های مقرون به صرفه هستند که با استفاده از یک کابل به میکسر وصل می شوند و از گزینه های مناسب برای سیستم صوتی مدارس هستند. اما مشخص است که برای مکان هایی که نیاز به حرکت آزادانه است، کارایی ندارند.

میکروفون بی سیم

به منظور برخورداری از آزادی حرکت بیشتر، از میکروفون های بی سیم استفاده می شود و برای زمان هایی که نیاز است میکروفون بین دانش آموزان در حیاط مدرسه، نمازخانه و … جا به جا شود، گزینه ای مناسب به شمار می روند.

میکروفون رومیزی

از دیگر انواع میکروفون های قابل استفاده در سیستم صوتی مناسب برای مدرسه، میکروفون رومیزی است که برای اطلاع رسانی و پیجینگ کاربرد دارد.

بر روی میکروفون های رومیزی یک کلید خاموش و روشن وجود دارد و برای صحبت کردن با آن می توان بخش سری آن را به جهات مختلف چرخاند. میکروفون های رومیزی در دفتر مدارس قرار می گیرند و ناظم و مدیران برای اطلاع رسانی و یا صدا کردن دانش آموزان و پیج کارکنان از آن استفاده می کنند. با این میکروفون ها صدا با کیفیت بیشتری جهت اطلاع رسانی پخش می شود.

آمپلی فایر در سیستم صوتی مناسب برای مدرسه

سخن آخر

در نظر داشته باشید که سیستم صوتی که برای مدارس مختلف کارایی دارد، متشکل از بخش های مختلفی می باشد که جمع آوری و نصب آن ها کار گروهی متخصص می باشد و بهتر است در این زمینه به سراغ گروه های حرفه ای بروید. چراکه نصب هر یک از تجهیزات صوتی باید بر اساس نوع کاربری و محل نصب آن انجام شود؛ ضمن اینکه باید به دیگر نکات شامل کیفیت، کارایی، هزینه تامین و نگهداری، هزینه لوازم جانبی و … نیز توجه گردد.

الو صدا راهنمای شما عزیزان برای نصب و اجرای سیستم صوتی مناسب برای مدرسه می باشد. در این مجموعه نصب هر یک از تجهیزات صوتی بر اساس مساحت مرکز آموزشی، نوع طراحی ساختمان، ابعاد سالن ها و اتاق ها، ارتقاع سقف و … انجام می شود. با برقراری ارتباط با تیم فنی الو صدا می توانید مشاوره تخصصی دریافت کنید و سپس سفارش خود را ثبت نمایید.

سئو سایت

qmars

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: